In diverse wetenschappelijke artikelen wordt het belang van feedback tijdens bewegen aangetoond. In de praktijk betekent dat vaak, dat de therapeut met woorden en met zijn of haar handen aangeeft wat er tijdens een beweging goed en minder goed gaat. Dit is voor sommige mensen een werkzame en prettige manier om bewegingen te (her)leren. Voor anderen is het niet zo geschikt. In de praktijk blijkt heel snel of deze aanpak wel of niet werkt. Sinds de zomer werkt fysiotherapie-Otterspoor met een groot beeldscherm en computer gestuurde beweging instructies voor het (her)leren van bewegingsvaardigheden, waarbij de patiënt via het beeldscherm informatie krijgt over de uitvoering van de beweging. Dit heet ook wel Virtual Reality Training (VRT). De kracht en charme van deze manier van leren zit in de vrijheid die de patiënt heeft om de beweging uit te voeren en daarbij de aandacht niet op het lichaam maar op het beeldscherm te richten. De bewegingen worden daardoor meer op een onbewust niveau  aangestuurd, waardoor er een grotere overeenkomst is met bewegen in het dagelijks leven. Dit wordt impliciet leren genoemd. Uiteraard blijft de rol van de fysiotherapeut om de patiënt aan te moedigen, te complimenteren en daar waar dat gewenst is aanwijzingen te geven voor een gewenste uitvoering van de bewegingen. De oefeningen gaan van eenvoudige balans- en evenwichtsoefeningen tot vaardigheden om hindernissen te ontwijken om een bepaald doel te bereiken. Er zijn ook oefeningen ter vergroting van de lichamelijke souplesse en vergroting van de spierkracht. Een andere mogelijkheid is om op een milde manier het algeheel uithoudingsvermogen te verbeteren, waarbij vooral de longen en het hart getraind worden. Het verbeteren van deze aerobe conditie wordt dan weer gebruikt om de bewegingsoefeningen langer vol te houden. Met name het plezier en de objectieve feedback is een mooie aanvulling op de bestaande oefeningen binnen de fysiotherapie.